2010. július 11., vasárnap

Vadas

Ez az étel szintén párom nevéhez fűződik, a mi konyhánkban.
Bár valaha a Gundel tankönyvől tanítottak főzni (igen, akkoriban, kamasz fejjel, nemigazán érdekelt a dolog ^-^) és még meg van valahol az az eszméletlenül nehéz tanköny (amit ráadásul egy héten egyszer magammal is kellett volna cipelnem suliba!), valahogy mégis úgy volt az emlékezetemben, hogy ez egy bonyolult dolog és egyszerűbb megvenni a Knorr port és megcsinálni.
Első alkalommal, mikor megcsináltam L-nek, azt mondta ez nem vadas...
Hát jó... Akkor mutasd meg milyen!
Aztán megfőzte nekem a saját receptje alapján és akkor jöttem rá, hogy tényleg más az íze, és valójában mégsem olyan bonyolult az elkészítése, mint, ahogy én emlékeztem rá...
L így csinálta:


Hozzávalók: 2-3 evőkanál cukor, 1,5-2 dl mustár, 20-30 dkg sárgarépa, 1 fehérrépa, 1/4-1/2 zeller, só, fehér bors, 0,5-1 dl fehérbor, 2-4 szelet marhahús, víz, 1 kis doboz tejföl

Elkészítés:
1. A cukrot megkaramellizáljuk.
2. Vízzel felöntjük, hozzáadjuk a további hozzávalókat (a víz minimum lepje el a zöldségeket).
3. Beletesszük a húst is, majd másfél-két órán keresztül főzzük. Kivesszük a húst és a zöldségeket a lével együtt összeturmixolju, majd hozzáadjuk a tejfölt és jól összekeverjük.
4. Előre kifőzött spagetti tésztával kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...