2011. május 14., szombat

Hamis csokis-epres tiramisu

Bevallom nem vagyunk nagy sütikések... Párszor megpróbálkoztam keksz alapú tortát csinálni (azt is csak tavaly kezdtem kb. 3x), és még jó 15 évvel ezelőtt a cserkész avatásomra csináltam linzert (cserkész parancsnokom utána mindig kérdezte mikor csinálok újra ^-^), de kb. itt ki is merült a desszert készítésem. Párom legalább piskótát tud sütni. Néha kedve támad és somlóit gyárt ^-^ Imádjuk az édességet, félreértés ne essék, de valahogy nem nagyon szántuk rá az időt.
Most viszont úgy döntöttem, hogy ideje neki állnom. Gyerekkoromban az én anyukám is minden hétvégén készített különböző süteményeket és szeretném, ha az én babám is így nőne fel. Időm tengernyi és ahogy közeledik a nyár minden tele van friss gyümölcsökkel.
Pont tegnap vettünk epret, így gondoltam akkor itt a próba ideje. Sajnos életem első piskótája nem teljesen olyan lett, ahogy én elképzeltem (hiába vajaztam és liszteztem ki a tepsit, az egész beleragadt és csak darabokban tudtam kiszedni), és epret is pont tegnap vettünk (sajnos hiába próbáltam magról ültetni, nem történt vele semmi...), így lett ez a végeredmény.


Hozzávalók (6 kispohárhoz): a piskótához: 4 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál liszt, vaj és liszt a forma kikenéséhez vagy sütőpapír
a krémhez: 250 g ricotta, 10 dkg tejcsokoládé, 2-3 kiskanál cukor, citromlé, eper

Elkészítés:
1. Először készítsük el a piskótát (a sütőt melegítsük elő 180 fokra. A tojásokat válaszuk ketté és a fehérjéhez adjuk a cukrot, majd verjük kemény habbá. Keverjük hozzá a lisztet és a sárgájákat, majd öntsük egy előre kivajazott és lisztezett formába és 20-25 percig süssük), majd hagyjuk kihűlni.
2. A ricottát keverjük el 2-3 kiskanál cukorral. Vízgőz fölött olvasszuk meg a csokit, majd keverjük hozzá a ricottát.
3. A piskótát tépkedjük apró darabokra és kevés citromlével locsoljuk meg. Ezután szedjük poharak vagy kis tálak aljába, tegyünk rá egy réteg, darabolt epret, majd a csokirémet, újra piskótát, csokikrémet és a tetejét díszítsük darabolt eperrel. Tálalásig tároljuk hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...