2011. május 30., hétfő

Fehércsokis-mandulás torta

Újra megpróbálkoztam a sütéssel. Egyre ügyesebben sütöm a piskótát ^-^ Most nem akartam túl variálni, egy egyszerű krémes tortának indult, de aztán ez lett belőle...


Hozzávalók: piskótához (20 cm átmérőjű tortaformához): 4 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál liszt, 1-2 kiskanál kakaópor, vaj és liszt a forma kikenéséhez vagy sütőpapír
krémhez: 250 g ricotta, 1 doboz tejszín, 100 g fehércsoki, mandula morzsa, olvasztott tejcsoki vagy csokiöntet a díszítéshez

Elkészítés:
1. Először készítsük el a piskótát (a sütőt melegítsük elő 200 fokra). A tojásokat válaszuk ketté és a fehérjéhez adjuk a cukrot, majd verjük kemény habbá. Keverjük hozzá a lisztet, kakaóport és a sárgájákat, majd öntsük egy előre kivajazott és lisztezett formába és 20-25 percig süssük, majd hagyjuk kihűlni.
2. Vízgőz fölött olvasszuk meg a fehércsokit, keverjük hozzá a ricottát és egy kevés mandula morzsát. A tejszínt verjük kemény habbá 2-3 evőkanál cukorral, majd ha a csokiskrém kihűlt óvatosan keverjük hozzá.
3. A krémet tegyük a piskóta tetejére, olvasztott csokival vagy csokiöntettel (én most lusta voltam és ezt használtam) locsoljuk meg és szórjuk a maradék mandulát a tetejére, majd hagyjuk min. egy éjszakát hűtőben állni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...