2010. április 16., péntek

Édes-savanyú (vagy ananászos) csirke

Tegnap megkezdtem a hatalmas, szép ananász feldolgozását. Természetesen mi más is készülhetett volna belőle, mint ez az étel ^-^ Sok féle elkészítési módja van, és mivel nagyon szeretem, mindig ezt kérek kínai éttermekben. Éppen ezért voltam kénytelen kikísérletezni a számomra legmegfelelőbb változatot, mert a paradicsomleves ízűtől, a teljesen ecet ízűig, már mindenfélét ettem, de alig van pár hely, ahol tényleg az én ízlésemnek megfelelően készítik. Nos, én így csinálom:


Hozzávalók: 1/2 kg csirkemell filé (vékony csíkokra vágva), 1 teáskanál gyömbérpaszta, 2-2 evőkanál sötét és világos szójaszósz, 1 evőkanál kukoricaliszt 2 evőkanál vízzel elkeverve, 1 evőkanál méz, 3 evőkanál ketchup, 2 evőkanál kínai ecet, 1-1,5 dl víz vagy leves, kevés olaj, 1-2 sárgarépa (vékony csíkokra vágva), ananász (szeletelve), 1-2 újhagyma (szeletelve), bambuszrügy, esetleg csemege kukorica, kaliforniai paprika

Elkészítés:
1. A vízzel elkevert kukorica liszthez adjuk a sötét szójaszószt, elkeverjük, majd hozzáadjuk a húscsíkokat és állni hagyjuk egy kicsit.
2. Wokot melegítünk, kevés olajat öntünk bele, hozzáadjuk a gyömbért, kicsit átpirítjuk, majd beletesszük a húst és átsütjük. Ha kész, kész tálra szedjük.
3. Ezután a zöldségeket és az ananászt tesszük a wokba (ha nagyon felszívta a hús az olajat, pótoljuk). Kicsit átpirítjuk, hozzáadjuk a mézet, ecetet, ketchup-ot, szójaszószt, felöntjük vízzel vagy levessel és összeforraljuk.
4. Visszatesszük a húst és összefőzzük az egészet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...