2010. április 12., hétfő

Kung Pao csirke

Tegnap előtt tettem-vettem otthon és egyszercsak azt veszem észre, hogy párom szép nyugodtan felbontotta a kesudióm és neki látott falatozni. Nem mintha sajnálnám tőle, de hát azzal nekem terveim voltak... Gyorsan neki is láttam a vacsora készítésnek, amíg még láttam esélyt arra, hogy az ételbe is kerüljön... ^-^


Hozzávalók: 1/2 kg csirkemell (kockára vágva), 1 teáskanál fokhagymapüré, 1 evőkanál gyömbérpüré, 1 vöröshagyma (nagyobb kockákra vágva), 2 evőkanál olaj, 1 teáskanál chilli püré (vagy Erős Pista), fekete bors, kesudió vagy sótlan mogyoró
A pácoláshoz: só, 1 evőkanál világos szójaszósz, 1 teáskanál rizsecet, 1 teásknál kukoricakeményítő
A szószhoz: 6 teáskanál cukor, 2 teáskanál kukoricakeményítő, 2-2 teáskanál világos és sötét szójaszósz, 4 teáskanál szezámolaj, 2 evőkanál csirkeleves vagy víz

Elkészítés:
1. Keverjük össze a pácoláshoz szükséges anyagokat egy edényben és tegyük bele húst, forgassuk meg benne és letakarva, hűtőben hagyjuk állni 20 percig.
2. Egy másik edényben keverjük össze a szószhoz valókat.
3. Melegítsünk wokot, öntsük bele az olajat. Ha az olaj elég meleg tegyük bele a borsot és a chillit, kicsit pirítsuk át, majd adjuk hozzá a húst is a páclével együtt, majd pár percig süssük.
4. Adjuk hozzá a fokhagymát, gyömbért, hagymát és 2 percig süssük tovább. Öntsük hozzá a szószt, majd ha az összeforrt, adjuk hozzá a kesudiót vagy mogyorót, 1-2 percig főzzük tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...